Skrivaren

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Surface, part three

Av Anna - 30 december 2009 14:45

Fascination
Surface third part, his perspective


Still thoughts jumbled
her I can't shake off
mystical creature lost
half fish though human
living in in deep dark sea
I am fascinated
her I see but in my eyes


Going back by foot
my home at land
grey sky undecided
what should I do?
house of dead wood
not much to value
I am but a fisherman


Taking out my tools
I make my way out to sea
the boat is small
giving room to but six
penniless I am living
much working it gives
will I ever see her again?


Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 januari 2010 20:45

                    _________________________________________                     ’Poems are for believers,                     who can find the world on paper                    If you cannot see it, you are a realist of living,         ...

Av Anna - 4 januari 2010 20:35

Glowing Cheeks’ burning red, for my happiness is glowingIn front of me you stand shining with a smile on lipsLifting hands to your face, I caress it with feather touchI can nothing but see you, for I am in love, blind to what is around meI...

Av Anna - 1 januari 2010 19:30

Resa Jag ska resa bort. Långt bort. Jag längtar redan dit. Det är inte lång tid kvar, men jag är otålig. Den-- Pennspetsen gick sönder. Måste vässa den innan jag fortsätter skriva. Jag har skrivit mer på sistånde. Inte så konsigt, resan är verkl...

Av Anna - 1 januari 2010 18:46

SmutsDet är kallt.    Golvet är hårt och obekvämt, och axeln känns öm efter att ha legat på den. Detsamma känns om höften. Med bara ett nattlinne är det kallt att ligga där, men jag vill inte dra ner täcket från sängen för att värma mig. Om det gör m...

Av Anna - 1 januari 2010 12:50

DjungleI am not alonefor hunters there always moredestiny made unclearno one knows who survivesforrest can hideas easily it blindswe are many for little preyFixed eyes on unknowing preyslowly closing in uponeating from earthit lives to provideme it g...

Presentation

Jag skriver noveller och dikter på både svenska och engelska. Jag vill gärna ha feedback och jag tycker om att andra hjälper mig med nya idéer! Rekomendationer och recentioner lägger jag upp med jämna mellanrum, jag hoppas du blir intresserad!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Vilken novell eller poem är den bästa?
 Resa
 Smuts
 Hunter
 Note
 Corner
 Surface
 Fame
 Paper

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards